در خرابات مغان نور خدا می بینم

در خرابات مغان نور خدا می بینم/این عجب بین که چه نوری ز کجا می بینم
جلوه بر من مفروش ای ملک الحاج که تو/خانه می بینی و من خانه خدا می بینم

سلام٬
امروز چه روزه خوبیه مگه نه؟
همین جوری یه کاری برام پیش اومد رفتم فال گرفتم٬ این شعر حافظ اومد (البته تقریبا یه ماه پیش فال گرفتم!!). آقا انقدر حال کردم که سریع حفظش کردم.
بد بختی انقدر هم کار دارم که نمی رسم یه دستی به سر و روی این وبلاگ بد بختم بکشم. انقدر زشته که حال خودم هم به هم می خوره !!
ولی ان شاء الله تا ۱۵ تیر (به هر حال هر وقتی که باشه قبل ۱۸ تیره!!) یه سر و سامونی به این وبلاگ بی سامون می دم.
والسلام

نگار این گلشنش روی است و مشکین سایه بان ابرو

ان کنتَ بی کریم یا ایها اسکارا                      می مردم از برایت تا جویمت نگارا
این لعل قدس رویت هر دم برد دلم را                    افزون کنش خدایا دیدار آشنا را
جامی بزن ازین می بشنو نوای این نی             گاهی نگه به ما کن گاهی پیاله یارا
چون روی تو را نبینم هر دم ز غم بسوزم       من ذاکر به نامت چشمم به خود بیارا
در بخشش شمیمت ده رطلی از سخاوت         مستی به کیش رندان باشد حلال مارا
ساقی شکن سبویت حاجت به می نباشد           جویم ز روی ماهش این باده علی را
گر بخششی نمایی ای جام پر حلاوت                  انی اموت للوصل یا ایها الطهورا

یه توضیح٬ یه خواهش

توضیح

چون ممکنه یک سری از دوستان شبهه ناک بشن، لازم دیدم توضیح بدم که من هیچ رقم همدونی نیستم! یعنی شما منو به هر جایی می تونی مربوط کنی جز به همدون!

مثلا شما منو به ترکا و شمالیا و جنوبیا و ... می تونی ربط بدی، اما به همدونیا هیچ رقم راه نداره ...


خواهش

می خواستم یه مطلبی راجع به موسیقی (علی الخصوص موسیقی سنتی و غربی) بنویسم، که از همه عزیزانی که این مطلبو می خونن خواهش می کنم اگه می تونن یه کمکی بکنن ...


والسلام

بلای دل

نصیب ما فقط خون جگر بی*                    بلای دل خدایا بر سرم بی
نذونم* ما که گر دل ته* ندیده      ز چه این دل چنین  پر خون و خط بی
چو شوم* این نامه دل را گشایم            همه خوابم پر از سودای دل بی
همه دنیا فقط روی ته وینم*                   همه صحرا به یاد ته چمن بی
به گوش ما ز یاد روی زیبا                        همه نغه صدای بلبلان بی
سحرگاهان چو یاد ته بیفتم                       نماز ما فقط سوی تو دل بی
خدایا دم به دم دردم زیادت                بکن چون از نگاه چشم او بی
ته آخر یک نفس آ* سوی سیته*  چو عاشق ته نوینه سیته دل بی


در اینجا چون ممکنه دوستان با ادبیات همدان آشنایی نداشته باشن لازم دیدم توضیحاتی رو به شعرم اضافه کنم :
بی : می باشد (فعل)
نذونم : نمی دانم (فعل)
ته : تو (ضمیر دوم شخص مفرد)
شوم : شام٬ شب (اسم)
وینم : ببینم (فعل)
آ :‌  بیا (فعل امر)
سیته : سوخته (سیته دل : دل سوخته)

سلام ...

دوستان واقعا باید بگم که من مفتِ خر می شم اگه کسی لطف کنه و منو لینک کنه (دستمو می کشم رو پیشونیم که عرقامو پاک کنم) و واقعا خودمو لایق این نمی دونم که ...
به هر حال به زودی وبلاگ  آیینه  دوباره متولد می شه ... قول می دم!!

شمع شب

این دل غمبار من در کف رخساره ات         ای نفس ملک حق چشم من آواره ات
یاد تو ای شمع شب مطلع هر شعر من          ای دل من در کفت دل شده دیوانه ات
هر قدم از راه تو بهر من هم چون رهی        ای شه دل دادگان  ذهن من آکنده ات
آتش محفل فروز مهر تو اندر دلم                شاد کن ای جان مرا شادی من خنده ات
یار من از گوشه-چشم گه نظری کن مرا       گه بگذر زین چمن وز ره بیچاره ات